Direktlänk till inlägg 13 oktober 2014

Höst & Mörker!

Av Niklas - 13 oktober 2014 18:14

Bjuder på en skön låt kopplad till ämnet för dagens inlägg att lyssna på samtidigt som ni läser så tryck på play  om ni har spotify. :)

Både jul och sommarsemestern känns avlägsen för de flesta och inte runt hörnet inom en snar framtid och något för människor att se fram emot. Jag och säkert många andra är i någon sorts mellanperiod där det är svårt att visualisera det som är roligt när det är så mörkt och tråkigt väder som det ofta är på hösten.

Jag tror många skulle må bra av att komma på någon positiv sak eller något delmål att sträva efter nu under hösten så det alltid finns något att se fram mot i framtiden. Spelar ingen roll om det är en AW i slutet av veckan eller en resa!
Min läkare föreslog en solsemester för min del pga min D-vitamin brist, Med rådande studentekonomin blev det ett recept på det och hämta från apoteket istället för en solsemester även om det hade varit roligare än en till burk i badrumsskåpet!

Tänker efter en dag med det här vädret att nog hela Växjö Kommun snart lider av D-Vitamin brist om det fortsätter vara sånt här tråkväder!

Min positiva sak jag ser fram mot med skräckförtjusning är att jag snart är klar med skolan. Jag funderar på vad jag ska jobba med sen och tips mottages gärna om vad ni tror skulle passa mig men även om ni ser någon annons!


Sökt en tjänst som lät spännande som ett första jobb efter min utbildning! Det är på en högstadieskola och tjänsten innebär att jobba med elevhälsoarbetet. Men även att fånga upp och försöka motivera elever som inte är på lektionerna, Jobba mot mobbning när det förekommer, ha kontakt med föräldrarna direkt vid frånvaro från lektionerna och stödja lärarvikarierna och ordinarie personal när ungdomarna börjar gå på lektionerna igen och omställningen det kan vara i klassrummet.

/Niklas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas - 13 november 2015 02:44

I somras pratade jag med en polis som sa att med det yrket jag hade med ungdomar kunde jag se en skillnad många år framåt för en ungdom möjligtvis och kanske inte just idag. Jag hoppades att det han sade stämde, med facit i hand idag kan jag ge han r...

Av Niklas - 12 november 2014 21:11


Jag blev intervjuad för en C uppsats igår som handlade om diabetes och mötet med första mötet med sjukvården efter diagnosen ställts. Jag blev ombedd att berätta om min diabetes och hur den ser ut.   LäkarenJag berättade om att jag inte har så bra re...

Av Niklas - 8 augusti 2014 10:34

Längst ned på inlägget finns lite sköna låtar som jag lyssnat på mycket nu som jag gillar som ni kan börja med att sätta igång innan ni läser vidare! Med det sagt fortsätter jag skrivandet såhär. Precis som titeln säger så skriver jag även av mig f...

Av Niklas - 23 juli 2014 12:36

Idag är jag 28 år, vi flyttade till Knösö när jag var 4 år. Jag började på dagiset som låg på gatan här i det nybyggda området. Jag var väldigt bitter över att börja här från början då jag kom från ett större dagis tidigare där det fanns flera avdeln...

Av Niklas - 23 juli 2014 00:27

För nästan alla som läser det här inlägget är vänner en självklarhet, vi har alla dem. En del vänner anser man som närmre och en del inte stå en lika nära och en del är väl till och med i valet och kvalet om man tycker man är bekant med dem eller vän...

Ovido - Quiz & Flashcards