Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

And when you find yourself lost in the darkness and despair, remember it's only in the black of night you see the stars!

Av Niklas - 3 juli 2013 13:57

Lite som titeln är hur jag får se det senare, Ny diabetesmedicin inhandlad för en mindre förmögenhet så rätt bittert för tillfället som det alltid är när jag lämnar apoteket med visa kortet i handen nu för tiden. Diabetes är ingen höjdare, jag är ju inte världens bästa diabetiker heller kanske men försöker göra mitt bästa och jag sköter mig betydligt bättre nu än jag gjort innan.. Kanske var för att jag var i något sorts förnekelsestadie på något vis. Jag ville ju inte ha den här sjukdomen och ville leva som jag alltid gjort men insåg att det går kanske inte alltid. Nu har jag lärt mig känna igen tecken både när jag har högt blodsocker men även lågt och hur jag ska agera. Innan kallades den åldersdiabetes och har nu bytt namn till "typ 2" nu när jag sitter med min bittra humor tänker jag "Den drabbar överviktiga,gravida,gamla och mig" jag är en lagom tjock kille i sina bästa år som Karlsson på taket säger.  Har gått ned 10 kg nu på 3 månader så det är ju alltid något. Jag har vägt lite för mycket innan mot hur mycket jag velat väga men samtidigt är jag inte överviktig så att det skulle förklara diabetesen. Äh dumt att spekulera i det då det finns så många anledningar till varför just jag drabbades.. Man får se det positiva i eländet det är ju inte någon sjukdom som cancer, jag har förhoppningsvis många år framför mig.

Haft några dagar nu där det känts lite halvdeppigt, vet inte riktigt varför. Tänkt en del på misstag man gjort tidigare i livet samtidigt som jag vet att det inte går att ändra det som är gjort så är det svårt att blicka framåt ibland och även leva i nuet fast det är det jag måste försöka.
Blev inringd på jobb nu för någon blivit sjuk, är alltid bra med extra pengar antar jag. Jobb helgen närmar sig, lite annorlunda att jobba helg då det var ett tag sen jag gjorde det.
Nej jag behöver en förändring i mitt liv, någon positiv förändring eller nyhet som ändrar mitt liv. Ibland kan man känna igen sig i en grej jag hörde "Hjulet snurrar men hamstern är död".
Tror det är dags för en weekend tripp innan Århus helgen också!
Ok mina vänner vem är på? 
hitta spontaniteten inom er!!

Nu måste jag bege mig mot jobbet, vem vet det kanske är idag som förändringen sker?

/Niklas

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niklas - 13 november 2015 02:44

I somras pratade jag med en polis som sa att med det yrket jag hade med ungdomar kunde jag se en skillnad många år framåt för en ungdom möjligtvis och kanske inte just idag. Jag hoppades att det han sade stämde, med facit i hand idag kan jag ge han r...

Av Niklas - 12 november 2014 21:11


Jag blev intervjuad för en C uppsats igår som handlade om diabetes och mötet med första mötet med sjukvården efter diagnosen ställts. Jag blev ombedd att berätta om min diabetes och hur den ser ut.   LäkarenJag berättade om att jag inte har så bra re...

Av Niklas - 13 oktober 2014 18:14

Bjuder på en skön låt kopplad till ämnet för dagens inlägg att lyssna på samtidigt som ni läser så tryck på play  om ni har spotify. :) Både jul och sommarsemestern känns avlägsen för de flesta och inte runt hörnet inom en snar framtid och något fö...

Av Niklas - 8 augusti 2014 10:34

Längst ned på inlägget finns lite sköna låtar som jag lyssnat på mycket nu som jag gillar som ni kan börja med att sätta igång innan ni läser vidare! Med det sagt fortsätter jag skrivandet såhär. Precis som titeln säger så skriver jag även av mig f...

Av Niklas - 23 juli 2014 12:36

Idag är jag 28 år, vi flyttade till Knösö när jag var 4 år. Jag började på dagiset som låg på gatan här i det nybyggda området. Jag var väldigt bitter över att börja här från början då jag kom från ett större dagis tidigare där det fanns flera avdeln...

Ovido - Quiz & Flashcards