Alla inlägg under januari 2014

Av Niklas - 22 januari 2014 03:15

Läste häromdagen om en student som tog examen för 2 år sen på min utbildning, den här eleven bor i Skåne och fick inga jobb i Skåne regionen utan att studera till socionom. Det tycker jag lät rätt oroande för min del eftersom jag funderat på dels Skåne regionen men även Göteborg.. De senaste dagarna har jag väl varit i en sorts destruktiv cirkel då jag funderat mycket på vad jag ska göra efter den här utbildningen. Jag har faktiskt ingen aning och idag pratades det examen.. Då jag hade en rätt tung period under hösten så kommer jag nog läsa en kurs som jag släper med till hösten igen och stanna här till Oktober i alla fall.

Vet det inte är någon mening att fundera på framtiden på det sättet för det visar sig väl vad jag ska jobba med men känns frustrerande att inte ha så stor koll på det. Medans många av mina vänner läser till sjuksköterskor, socionomer, ekonomer och dylikt så verkar många av dom ha någon sorts plan vad de vill göra. Det avundas jag, jag hade en plan när jag började här men det är inget jag vill längre. Har pratat med Camilla lite och hon vet inte heller vad det är hon vill jobba med efter utbildningen, vi skriver C uppsatsen nu. Det är enormt svårt då det är mycket fina ord som det akademiska språket använder och jag inte förstår hälften känns det som.. Camilla är duktig, hon förstår nog mer än mig även fast hon säger hon inte förstår allt och tycker också det är svårt. Frustrerande att jag inte förstår mer av det men samtidigt ju mer jag läser om det och försöker lära mig desto svårare tycker jag att det är och desto mindre förstår jag känns det som.. Det här var en sån grej jag våndades över när jag sökte till universitetet och våndas ännu mer över nu då jag känner mig så otillräcklig på något sätt.

Imorgon är det Östgöta som öppnar nationslokalen för medlemmarna, kan nog bli riktigt kul! Jag tycker ju om att träffa nya människor men även att hänga med människor jag känner sen tidigare.
På lördag åker jag till Åre med nationen, har inte åkt skidor sen jag jobbade i Sälen för 3 år sen snart, också en jobbig men lärorik period där. Lärde känna mig själv och vad jag klarade av men också vilka som fick mig att må bra och vad som fick mig att må dåligt.
Den här skidresan tror jag kan bli riktigt rolig, många från nationen som är med som är sköna människor! Måste bara försöka tagga till för den, känner mig stressad i livet nu och deppig igen..
Förhoppningsvis vänder det snart!
/Niklas

Ovido - Quiz & Flashcards